Tipuri de agenti vanzari    

Câteva tipuri de agenţi de vânzări:

  • Tranzacţionali:  

Agenţii de vânzări tranzacționali sunt cei care așteaptă pur și simplu pentru ca tranzacția să facă vânzarea lor. Aceştia sunt agenții de vânzări la care s-ar putea referi în continuare ideea  de „preluare-comandă” deoarece ei stau pasiv pentru ca vânzarea să vină la ei. Ei pot avea suficient succes, în ciuda atitudinii pasive a lor, pentru că aceştia pot deveni adepți ai crezului „ a fi la locul potrivit în momentul potrivit”  pentru a obține vânzarea. Cu toate acestea, cei mai mulţi dintre aceşti agenți de vânzări obţin rezultate mai bune într-un mediu de vânzare cu amănuntul unde obiectivul principal al agentului de vânzări este de a ajuta cumpărătorul să-şi găsească produsul potrivit.

  • Relaţionali:

Agenţii de vânzări relaționali trăiesc de pe urma relației client-agent de vânzări. Acest tip de agent de vânzări deseori realizează vânzarea produselor, atâta timp cât cumpărătorul este stimulat să devină factorul decisiv în procesul de vânzare. Stabilesc legături constructive pe termen lung cu clienţii. Pentru realizarea obiectivelor propuse, agenţii de vânzări relaţionali au tendința de a excela în industria publicităţii sau în tipurile de vânzări în care primează atingerea conturilor de vânzare stabilite.


  • Finalizatori:

În multe industrii, o mare parte din forța de vânzări este alcătuită din finalizatori sau cei care încearcă întotdeauna de a finaliza afacerea cu o vânzare. Acest tip de agent de vânzări incită, în mod constant, clientul spre scopul de a finaliza afacerea. În timp ce relațiile cu clienții ar putea fi importante pentru vânzările viitoare cu acest tip de agent de vânzări, relaţiile sunt de obicei pe locul secund în finalizarea tranzacţiei.

  • Consultanţi:

Consultanţii sunt agenţii de vânzări care știu cum să construiască o relaţie cu clienţii şi cum să încheie o afacere în același timp. Consultanţii reuşesc rezolvarea problemelor deoarece ştiu cum să asculte nevoile clienților și cum să găsească o soluție la problema lor.

 

SURSA: smallbusiness.chron.com/4-types-salespeople-33679.html