Nu cred că este o altă calitate atât de esențială în a avea succes așa cum este perseverența. Aceasta întrece absolut orice, până și natura. – Jhon D. Rockefeller
Succesul unui agent de vânzări
Prezentarea unui produs este o acţiune subiectivă, delicată, şi nu în ultimul rând complexă indiferent de produs, marcă etc.
Succesul unui agent de vânzări constă în modul de a prezenta produsul pe care doreşte să îl vândă.
Fiţi direct pe subiect astfel încât potenţialul client să fie cât mai bine informat despre ceea ce urmează să cumpere, să fie curios despre produsul pe care îl aduceţi la cunoştinţă, prezentându-l cât mai succint posibil. În același timp potențialul client trebuie să vă câştige încrederea, iar dumneavoastră, ca agent de vânzări, abordaţi o atitudine prietenoasă, degajată, pentru a garanta succesul. Spuneţi de ce sunteți diferit, în loc să spuneţi ceea ce sunteţi, pur şi simplu.
Puneţi problema avantajelor pe care produsul sau serviciul îl poate oferi atât clientului cât şi agentului.
O atitudine din postura clientului este mult mai apreciată decât atitudinea de vânzător. Dacă cineva cumpără, de exemplu, un copiator, el crede că toate copiatoarele sunt la fel. Arătaţi-i că ceea ce-i oferiţi nu este exact la fel cu alte produse din aceeaşi gamă. Dar nu folosiţi cuvântul "concurenţă", înlocuiţi-l cu termeni precum "producător standard" sau "produs obişnuit". Faceţi-l pe interlocutor să simtă că dacă ar cumpăra din altă parte ar fi greşeala vieţii lui, dar pentru aceasta fiţi imaginativ, nu induceţi în eroare! Vânzarea trebuie să ţintească nevoile clientului.
"Tratează-ti fiecare client ca și cum ai fi pe cale să-l pierzi!"
(Nido R.Qubein) "Profesionist în vânzări", Ed. Curtea veche publishing Anul aparitiei 2007